トランプの日韓仲裁発言

id:mariy22  
ショーシャンクさん こんばんは 今日はレンタルビデオdayでした。 クリント・イーストウッドの運び屋観ました。実話で麻薬の運びをして最期は刑務所に収監されます。 クリント・イーストウッド背中が曲がり歳を重ねたなーと思いました。 日韓関係で河野外務大臣極めて無礼・・この無礼に対してマスコミは言い過ぎと批判してます。 あの国は強気で攻めないと増長して補償金を求めて来ます。 トランプさんは日韓関係の仲裁役をと発言、 もう修復不可能まで来てるのに私的には例え 仲裁で一時は収まっても韓国民族性から判断して又いずれ同じ事繰り返すような気がします。 隣の国なので仲良くして欲しいのですが・・
 
 
まりさん、こんにちは。
トランプの仲裁発言の原文はこのようなものです。
 

Moon Jae-in and Shinzo Abe
 
Donald Trump said South Korean President Moon Jae-in had asked for his help mediating a dispute with Japan’s government, and bemoaned the fresh demand on his time.
 “I said, ‘How many things do I have to get involved in?”’ Trump told reporters at the White House on Friday. “I’m involved with North Korea, I’m involved with so many different things. We just did a trade deal, a great trade deal with South Korea, but he tells me that they have a lot of friction going on now with respect to trade.”
 
 
 “It’s like a full-time job, getting involved between Japan and South Korea,” Trump said. “But I like both leaders, I like President Moon, and you know how I feel about Prime Minister Abe, a very special guy also.”
 
Japan’s foreign minister, Taro Kono, threatened “necessary measures” against South Korea earlier on Friday if the dispute isn’t resolved, without elaborating. The remarks came the day after a deadline set by Tokyo for Seoul to name an arbitrator. Japan earlier this month placed export restrictions on specialized materials vital for South Korea’s tech industry.

“If they need me, I’m there,” Trump said. “Hopefully, they can work it out, but they do have tension, there’s no question about it, trade tension.”

 

トランプ米大統領は韓国の文在寅大統領から、険悪化する日韓の紛争で仲裁に入ってほしいと頼まれたとして、自らの時間が取られることに不満を漏らした。

 
  トランプ氏は19日、「『なんとたくさんの事に私は関わらなくてはならないのか、と私は言った」とホワイトハウスで記者団に話した。「北朝鮮問題に関わっているし、いろいろたくさんの問題に関わっている。韓国とは素晴らしい貿易協定をまとめたばかりだ。だが文氏は、貿易面で多くの摩擦が起きていると私に言ってくる」と語った。
  
 
   「日韓の問題に関わるのはフルタイムの仕事をするようなものだ」とトランプ氏。「ただ両首脳とも私のお気に入りだ。文大統領のことは好ましく思っている。安倍首相に対して私がどう感じているかはお分かりの通りだ。彼もとても特別な男だ」と述べた。
 
  日本政府は19日、徴用工訴訟を巡る意見対立を解消するため求めていた仲裁委員会の設置に韓国が応じたなかったのは「極めて遺憾」であり、「必要な措置を講じていく」との河野太郎外相の談話を発表した。

  トランプ氏は、「彼らが私を必要とするのであれば、力を貸そう」と述べた。「彼らがうまく解決できると期待している。だが緊張があるのは確かだ。疑いの余地はない。貿易を巡る緊張だ」と加えた。

 

 

~~~~~

 

トランプの発言の原文からすると

1、韓国の文がトランプに仲裁してほしいと泣きついたこと

2、トランプは煩わしがっていること

3、『 I like President Moon』と

  『you know how I feel about Prime Minister Abe, a very special guy also』の違い

 

これらが興味深いですね。

 

安倍首相がトランプに仲裁を頼むことがなければ、トランプはわざわざ仲裁に入ることはないので、絶対に仲裁を依頼しないでほしいと思っています。